Hål i rumpan

Så här kan byxorna se ut efter ett danspass. Nu har vi dansat Odissi dance tre dagar i rad, och igår sprack mina byxor, mitt i baken, mitt under lektionen. Det var bara att gilla läget, dansa vidare och tillbringa kvällen på stranden.

 

 

 

Efter gårdagens danspass strosade jag runt lite på stranden, efter att suttit inne och fått cellskräck på vårat rum i tre dagar. Jag satte mig och köpte mig lite snacks i form av banan, potatis och blomkål som varförsig är friterad i någon orange deg, godare än vad det kanske låter. Så köpte jag mig en strut med kokade jordnötter och gick och satte mig på ett fik och väntade på en just-träffad-kompis. Jag fick inte bara en, utan det kom fem stycken trevliga människor, från Frankrike och Indien.

 

Efter som det är så dåligt med shopping här (tonläge: ironiskt) så har jag beställt ett smycke från webpresent. Där kan ni kika in om ni är sugen på något fint. Det är mina härliga grannar, från älskade hembyn, som har startat en webshop med produkter från återvunnet material och produkter som kommer från bra arbetsförhållande. Jag har inte tillräckligt med kunskap om deras produkter, så är inte rätt person att skriva om dom, så kika in och kolla på produkterna själv vettja, http://www.webpresent.se/

 

Vill du kolla in deras blogg så är det: http://webpresent.blogg.se/index.html

 

 

Idag har Sara och jag gjort en varsin presentation (Jag om Förnyelsebar energy och klimat förändring och Sara om utsläppsrätter). Det gick bra, eller det blev iaf gjort om jag säger så. Det är ju lite svårt att koncentrera sig på presentationen när halva klassen sitter med sina datorer och jobbar på sin presentation (eftersom dom alltid gör sina uppgifter i sista sekunden) och andra halvan lyssnar någon gång ibland.

Efter presentationen var vi och dansa igen, det här gången höll byxorna, och sen var vi till en restaurang och åt vid stranden. Stranden är så otroligt mysig på kvällarna; massa folk, stånd, mat, karuseller och massa liv och rörelse. Kul kul...

 

Nu ska jag avjnuta lite Te som Sara har lagat och sen ska jag sova som en timmerstock!

 

God natt!!

 

Massa kramar


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att höra att du "är på benen igen". Hoppas du tar med dig dansen hem så vi får prova på den här hemma oxå.

Nu är backen full av vitsippor här hemma, tar några foton så du får se när du kommer hem,

Kram kram

2011-04-27 @ 08:55:31
Postat av: Maggan

Härligt att höra att du är pigg igen. Så pigg att du dansar hål i byxorna, ha ha :)

Igårkväll hade vi trevligt besök från 7:an så vi grillade och umgicks lite!

Tack för att du nämner oss i bloggen!

1000 kramar från oss till dig!

2011-04-30 @ 09:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0